رفتار مذهبی در حیوانات

ایمان حیوانات مطالعه رفتارهای حیوانی است که ایمان اولیه مذهبی را نشان می دهد . هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حیوانات غیر انسانی به خدا یا خدایان اعتقاد دارند ، دعا می کنند ، عبادت می کنند ، مفهوم متافیزیک دارند ، آثاری با اهمیت آیینی یا بسیاری از رفتارهای معمول دیگر در دین بشر ایجاد می کنند . [ ناسازگار ] اینکه حیوانات می توانند ایمان دینی داشته باشند ، به تعریف کاملاً باز دین بستگی دارد. بنابراین، اگر با مذهب به معنی "غیر انسان محورانه ، غیر انسان ، غیرخداباور، و تعریف غیر نمونه ای از گونه های تراریخته غیر منطقی از دین "، [1] [2] رفتار آیینی را می توان در عملکرد شامپانزه ها ، فیل ها ، دلفین ها و سایر حیوانات تفسیر کرد .

 

بررسی آئین های اولیه در حیوانات مدرن مربوط به بررسی توسعه دین در انسان های مدرن و اجداد اخیر آنها است .

 

رفتار آیینی در میمون ها

اولیور پوتز ، متکلم و زیست شناس یادآور می شود ، از آنجا که شامپانزه ها توانایی داشتن اختیار اخلاقی را دارند ، برای مسیحیان این امکان وجود دارد که آنها را مانند تصویر خدا درک کنند . [3] بعلاوه ، نانسی آر. هاول پیشنهاد می کند که "شامپانزه ها و بونوبوها ممکن است پیش زمینه هایی برای فرهنگ و معنویت داشته باشند ، مانند پیوند ، وابستگی متقابل و اجتماعی" و سطح "ظرفیت نمادین". [4] نخستی شناس جین گودال می رود بیشتر، اشاره کرد که برخی شامپانزه ممکن است "رقص" در شروع بارش باران های سنگین یا زمانی که آنها در سراسر یک آبشار است. او حدس می زند که "نمایش" "ابتدایی آنها پیش از مراسم مذهبی است."[5]

 

رفتار آیینی در فیل ها

رونالد کی سیگل ، پیشینیان ایمان مذهبی در فیل های آفریقایی را مطالعه کرده و نتیجه گرفته است که "فیل ها از چرخه های طبیعی آگاه هستند ، زیرا" ماه پرستی "را انجام می دهند ، شاخه ها را در ماه در حال موج تکان می دهند و هنگام پر شدن ماه به استحمام آیینی می پردازند. " [6] مشاهدات پلینی بزرگ نیز به احترام فیل های اجرامی آسمانی اشاره دارد. [7]

منابع

1)  Harrod JB. (2014). مجله "مطالعه مورد دین شامپانزه" برای مطالعه دین ، ​​طبیعت و فرهنگ (8.1)

 2) Harrod ، JB. (2011). "تعریفی از نوع بین دین". مجله مطالعات دین ، ​​طبیعت و فرهنگ . 5 (3): 327–353. doi : 10.1558 / jsrnc.v5i3.327 .

3)  Putz O (2009). "میمون های اجتماعی در تصویر خدا: میمون های اخلاقی ، منحصر به فرد انسان و تصویر خدا" مجله دین و علوم ، آگوست

4) Harrod JB. (2014). " مورد حقوقی برای شامپانزه دین " مجله مطالعات دین، طبیعت و فرهنگ (8.1)

5)  گودال ج () "معنویت نخست وزیر" دائرlopالمعارف دین و طبیعت. ویرایش شده توسط B. تیلور. Thoemmes Continuum ، نیویورک. pp 1303-1306

 6) Siegel RK (1980). " روانشناسی زندگی پس از مرگ " روانشناس آمریکایی ، سال ششم. 35 (10) ، اکتبر pp.911-931

7) "فیل بزرگترین آنهاست و از نظر هوشی به نزدیکترین انسان نزدیک می شود. زبان کشور خود را می فهمد ، از دستورات اطاعت می کند و همه وظایفی را که به او آموخته است به خاطر می آورد. لذت عشق و جلال ، و تا حدی که در میان مردان نادر است ، دارای مفهوم صداقت ، تدبیر و برابری است ؛ همچنین احترام مذهبی به ستارگان ، و احترام به خورشید و ماه را دارد. " پلینی ، تاریخ طبیعی (VIII.1)

 

 

 

نقد از یونگ درباره روانشناسی دین

آزمایشی درباره روانشناسی دین

نظر فروید درباره مذهب

، ,دین ,های ,ها ,  ,شامپانزه ,رفتار آیینی ,فیل ها ,شامپانزه ها ,تصویر خدا ,و فرهنگ

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پشت ِ پرچین ِ بی نامی بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر شهرستان رزن جدیدترین های جهان فعالیتهای هنری دانش آموزان متوسطه اول بی نام بی نشون دانلود رایگان جزوه و خلاصه کتاب گروه هنری شمیم یاس ~My Fantasies مرجع تخصصی کشاورزی و زراعت ایران و جهان جواد نیوز